CNG KONUSUNDA BASIN AÇIKLAMASI YAPILDI

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Eskişehir Şubesi

Dünyada benzinin en pahalı olduğu ülkeler içinde Norveç, Hollanda ve İtalya'dan sonra Türkiye gelmektedir.

Son 5 yıl içinde benzinin litre fiyatında yüzde 48 artışa karşın aynı dönemde litre fiyatı yüzde 60 artan motorin yine de avantajını koruyor gibi gözükse de halen en cazip alternatif yakıt sıkıştırılmış doğalgaz yani CNG'dir.

 Akaryakıt fiyatlarının artmasıyla birlikte hem çevre ve insan sağlığı için son derece zararlı olan 10 numara yağ kullanımı tehlikeli boyutlarda artmıştır. CNG ise egzoz gazlarının doğaya verdiği hasarı en aza indiren yakıttır.

             Bu sebeplerden dolayı özellikle toplu taşıma araçlarında başta olmak üzere tüm araçlarda güvenle ve benzinli araçlarda % 40-50 Mazotlu Araçlarda % 30-40, LPG 'li araçlarda % 20 - 30 tasarruflu kullanılabilecek bir yakıttır.

             CNG`nin şu an için binek otomobillerde kullanımı genel şartlar altında ekonomik değildir. Ancak özellikle toplu ulaşım ve lojistik amaçlı kullanılan büyük araçlarda kullanımı yaygınlaşmaktadır. Otobüs, kamyon ve büyük arazi taşıtlarında kullanılmaya başlanması, özellikle kamu kurumları, belediyeler ve lojistik firmaları için oldukça karlı bir yatırım olacaktır.

             Avrupa`da birçok başkente CNG kullanmayan toplu ulaşım araçlarının girişi yasaklanmaya başlanmıştır. Ekonomik avantajlarının yanı sıra, CNG insan sağlığına en büyük hasara yol açan partikülleri üretmeyen bir yakıttır. Dizel yakıta göre is üretimi yaklaşık yüzde 60 daha düşüktür.

             Dünyada Araçlarda  CNG`yi Yakıt olarak Kullanan Bazı Ülkeler ;

             İran 'da 4.000.000; Pakistan`da  3.700.000; Çin`de 3.327.000; Arjantin`de 2.466.000; Brezilya`da 1.781.000; Hindistan`da 1.800.000;  Ukrayna`da 170.000; Kore 'de; 23.000;  Tayland`da 448.000; Bangladeş`te 220.000 Araçta ve Dünya da yaklaşık 21.500.000   araç CNG kullanılmasına karşın Türkiye 'de ise; 

             Ankara EGO  1.292, Kayseri halk otobüsçüleri 254; Kocaeli Büyükşehir Belediyesi   63; İETT  368;  Otobüs A.Ş. hat sahipleri  234; Gaziantep  Büyükşehir Belediyesi 60 ; Afyon Halk Otobüsleri 100 ; Konya Büyükşehir Belediyesi 166 ; Düzce Halk Kooperatifinde 30 ; Bolu Belediyesinde 10 adet Çöp Kamyonu ve 15 Adet CNG`li araç kullanmaktadır.

             Dünya`da ve Türkiye`de alternatif araç yakıtı olarak kullanımı hızla yaygınlaşan CNG`li araçlar Şehrimizde de hem ekonomik hem de çevreye zarar vermemesi nedeniyle kullanımına bir an önce geçilmesi gerektiğini düşünmekteyiz.

             Bunun için öncelikle kentimize bir CNG dolum istasyonu kurulması gerekmektedir. Belediyelerimizin ve büyük Lojistik firmalarının bu konuda kente öncülük etmeleri durumunda, öncelikle kendi araçlarının dönüşümünü yapmak suretiyle bütçelerine orta ve uzun dönemde önemli bir katkı sağlayabilirler.

 

                                                                                                                                                                                                            Hakan ÜNAL

     TMMOB Makina Mühendisleri Odası 

Eskişehir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı