VI. ULUSAL UÇAK, HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLİĞİ KURULTAYI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Eskişehir Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

06 Mayıs 2011 - 07 Mayıs 2011

Odamız adına Şubemiz sekretaryalığında düzenlenen VI. Ulusal Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultay'ı 06-07 Mayıs 2011 tarihlerinde Eskişehir'de Anadolu Üniversitesi Yunus Emre Kampusu Salon Anadolu'da gerçekleştirildi.

Kurultayımızın birinci gününde gerçekleşen 1.,2.,3. ve 4. oturumlarında 15 bildiri, ikinci günü gerçekleşen 5. ve 6. oturumlarda 7 bildiri ve 2 adet poster olmak üzere toplam 22 bildiri sunuldu. Kurultay'a 255 kişi katıldı.  Birinci gün sonunda Kurultay Kokteyli gerçekleştirildi.  

İki gün düren Kurultayımızın açılış konuşmalarını sırasıyla; MMO Eskişehir Şube Yönetim Kurulu Başkanı R.Erhan KUTLU, MMO Merkez Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber ÇAKAR, Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş ÖZAYDEMİR, Savunma Sanayi Müsteşarlığı Helikopter Daire Başkanı Köksal LİMAN gerçekleştirdi.

 

MMO Eskişehir Şube Yönetim Kurulu Başkanı R.Erhan KUTLU, Uçak, Havacılık ve Uzay Sanayindeki kurumların özgün projelerinin sağlanması, projelerin gerçekleştirilmesi için gerekli sanayi yatırımların yönlendirmesi yürütülen projelerin arttırılması, ortaya çıkacak olan bakım-onarım ve revizyon ihtiyaçlarının yurt içinde karşılanabilme seviyesinin tartışılması ve öneriler oluşturulması amacı ile Kurultayın düzenlenme amacını ifade etti. Ayrıca Eskişehir'in havacılık sektöründe önemli kentlerinden biri olduğunu ifade etti.

 

MMO Merkez Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ekber ÇAKAR, Makine Mühendisleri Odası çalışmaları ve Makine Mühendisleri Odasının Havacılık, uzay mühendisliği alanındaki çalışmalara verdiği önemi ifade etti. Ayrıca uçak, havacılık ve uzay mühendislerinin yetersiz istihdam durumunu istihdam ve üretimin arttırılmasına yönelik politikaların ulusal sanayileşme politikalarıyla ilişkilendirilmesi, diğer sektörlere olumlu katkıda bulunması için ülkemizin havacılık ve uzay sanayi tarihinden gerekli dersleri çıkarmamız gerektiğini ifade etti. Sorunların ana nedeninin ülkemizin ikinci dünya savaşı sonrası emparyalizme bağımlı hale gelmesi olduğunu söyledi.

Eskişehir Sanayi Odası Başkanı Savaş ÖZYADEMİR Eskişehir'deki Uçak Havacılık Sanayisindeki gelişmeler ve Eskişehir Sanayisine katkılarına değindi. Sanayideki gelişmelerin özel sektörün yatırımlarıyla gerçekleşeceğine inandığını belirtti.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı Helikopter Daire Başkanı Köksal LİMAN ülkemizdeki helikopter üretimi ve tasarımı konusundaki özgün çalışmalar hakkında bilgi verdi. TAI-TEİ-ALP Havacılık işbirliği ile üretilecek helikopterlerin üretim sürecine değinerek, ülkemizde helikopter ve uçak sanayindeki üretim , test aşamalarındaki aksaklık ve ihtiyaçları belirtti.

MMO Eskişehir Şube Başkanı R. Erhan KUTLU'nun açılış konuşmasının tam metni şu şekildedir.

Değerli katılımcılar,

VI.sını düzenlediğimiz Ulusal Uçak Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultayımıza hoş geldiniz. Yönetim Kurulumuz ve şahsım adına hepinizi sevgi, saygı ve dostlukla selamlarım.

 

Uçak-havacılık konusunda çalışan bir çok üyemizin de bulunduğu yetişmiş uzmanlaşmış kalifiye insan gücü, ileri teknoloji uygulamaları ile üretim ve bakım hizmetleri yapan uçak sanayii alt yapısı, askeri ve sivil havaalanları, iki üniversitesi, bölgeler arası karayolu ve demiryolu kesişme noktası olması itibarıyla ulaşım olanakları ile üstünlükleri olan Eskişehir'imiz, ülkemizde geçmişten beri havacılık sektörünün en önemli kentlerinden biridir.

Bu kurultayın kentimizde yapılmasının Kentimizdeki havacılık sektörüne katkı sağlayacağını, kentimizin bir Havacılık Kenti olduğu olgusunu bir kez daha kamuoyunda gündeme getirmesi açısından önemli olduğuna inanıyoruz. Ancak ne yazık ki diğer önemli konularda olduğu gibi kentimizde merkezi, yerel, kurum, kuruluşlar arasında bu konuda da ortak çalışma anlayışı bulunmamaktadır. Başta meslek alanlarımız olmak üzere yaşadığımız bu kentin ve ülkemizin gelişmesi için önemli olan konularda ortak çalışma anlayışı ve _ işbirliğinin geliştirilmesini, katılım ve eşgüdümün sağlanmasını, bilgiye ve emeğe saygı duyulmasını, bilginin paylaşılarak yaşama geçirilmesinin çok önemli olduğuna inanıyoruz.

 

Geçtiğimiz yıllarda düzenlenen Kurultaylarda öne çıkan en önemli ortak noktanın havacılık sektörü ile uçak, havacılık ve uzay mühendislerinin sorunlarının ülke sorunları ile iç içe olduğu, bu sorunların ana kaynağının ülkemizin uyguladığı bir bilim, teknoloji ve sanayi politikası olmadığı vurgulanarak, yurt içi üretim kapasitesini geliştirecek, ülkemizin kıt kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını sağlayacak, teknoloji geliştirme yeteneğinin artırılarak, dışa bağımlılığın azaltılmasını sağlayacak ulusal politikaların oluşturulması gerektiği ortaya çıkmıştır.

 

VI. Ulusal Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultayımızda uçak, havacılık ve uzay sanayindeki kurumların özgün projelerinin sunumunun sağlanması, bu projelerin yaşama geçilmesi için gerekli sanayi yatınmlarının yönlendirilmesi, üniversite-sanayi işbirliğinde yürütülen projelerin arttınlması, havayolu taşımacılığının artması ile beraber ortaya çıkan bakım, onarım ve revizyon ihtiyaçlarının yurt içinde karşılanabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi, uçak, havacılık ve uzay mühendislerinin eğitim ve istihdam durumları konuları tartışılarak öneriler oluşturularak yetkililere ve kamuoyuna sunulacaktır.

 

 İki gün boyunca birlikte olacağımız etkinliğimizde;  "Havacılık Sektöründeki Teknoloji Yatınmları ve Özgün Ürün Çalışmalarındaki Mevcut Durum",  "Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendislerinin İstihdam Durumu ve Geleceğe Yönelik Değerlendirmeler"," Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Eğitimlerinin Havacılık Sektörünün İhtiyaçları çerçevesinde Değerlendirilmesi", "Ülkemizde Havacılık Güvenliği ve Kaza Kırım İncelemeleri" konularında toplam altı oturum yapılacaktır. Yarın sabah, oturumların yanı sıra "Havacılıkta Kullanılan Tahribatsız Kontrol Yöntemleri" konusunda atölye çalışması, öğleden sonra sektörün önde gelen temsilcileriyle değerli akademisyenlerimizin katılımı ile "Uçak Havacılık ve Uzay Mühendisleri Geleceğini Tartışıyor " konulu bir panel, sonrasında siz değerli katılımcılarımızın göriişlerinin alınacağı bir forumla gerçekleştireceğiz.

 

 

Kurultayımızın düzenlenmesinde emeği geçen, düzenleme, yürütme, danışmanlar kurullarına, panellerimize katılan, kurultayımızda bildiri sunan değerli bilim insanlarına, kamu ve sektör yetkililerine, kurultay sekreterimize, Şube çalışanlarımıza başta bulunduğumuz salonu ve kurultay süresince Üniversitenin olanaklarından yararlanılmasını sağlayan ve yardımcı olan Anadolu Üniversitesi rektörü Sayın Davut AYDIN'a ve bize destek veren tüm kurum ve kuruluşlara, bu Kurultayın yapılmasında bizi yüreklendiren her konuda destek veren sayın Oda Başkanımız Ali Ekber ÇAKAR'ın şahsında MMO Merkez Yönetim Kurulumuza, Şube Yönetim Kurulumuz adına teşekkür eder, Kurultayımızın, meslektaşlarımıza, ülkemize, yaşadığımız bu kente yeni açılımlar ve kazanımlar getirmesi dileğiyle saygılar sunuyorum.06.05.2011

 

 

Şube Başkanımız R. Erhan KUTLU'dan sonra kürsüye gelen Oda Yönetim Kurulu Başkanımız Ali Ekber ÇAKAR'ın açış konuşmasının tam metni şu şekildedir.

 

 

Sayın Konuklar, Sayın Hocalarım,

Sayın Delegeler, Sevgili Öğrenciler,

Sevgili Basın Mensupları,

TMMOB Makina Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu ve şahsım adına hepinizi sevgi ve dostlukla selamlıyorum. VI. Ulusal Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultayına hoş geldiniz.

Uçak, havacılık ve uzay mühendisliği ile ilgili süreç, gelişmeler ve sorunlar ile sektör sorunlarının değerlendirme ve tartışmaya açılacağı etkinliğimizin verimli geçmesini diliyorum.

1954 yılında kurulan Odamızın üye sayısı bugün 80 bine yakındır. Odamıza kayıtlı Uçak Havacılık Uzay Mühendislerinin sayısı ise 815'tir.

Odamız, kapsadığı bütün meslek ve uzmanlık alanlarında olduğu gibi, Uçak Havacılık Uzay Mühendisliği alanındaki çalışmalara birinci dereceden önem vermektedir. Kurultayımızın bu kapsamda 12 yıldır kesintisiz olarak sürmesini önemsiyor ve mutluluk duyuyoruz.

Değerli Meslektaşlarım,

Başlıca Oda çalışmalarımız, Oda merkezinde Meslek Dalı Ana Komisyonları, Şubelerimizde ise Meslek Dalı Komisyonları aracılığı ile yürütülmekte ve bu komisyonlarda görev alan üyelerimiz seçimle belirlenmektedir.

Özel olarak UHUM MEDAK'ın yürüttüğü çalışmaların yaygınlaştırılması ve başarıya ulaşması, Uçak Havacılık Uzay Mühendislerinin vereceği destekle mümkündür.

Mesleğin geliştirilmesi, mesleki bilgi ve deneyimin artırılması, mesleki çıkarların korunması, örgütsel yapımızın güçlendirilmesi kolektif çalışmadan geçmektedir. Bu nedenle Uçak Havacılık Uzay Mühendislerinin birikimlerini Odamızla paylaşmaya, çalışma grupları ve komisyonlarda görev almaya, henüz üye olmamış meslektaşlarımızı üye olmaya; "birlikte üretme, birlikte karar alma, birlikte yönetme" anlayışımızı hep birlikte hayata geçirmeye çağırıyorum.

Değerli Konuklar,

Sivil havacılık sektöründe 2010 yılında ulaşılan 100 bin kişilik istihdam, savunma sanayiinde çalışanlarla birlikte toplam çalışan sayısı 120 bin dolayındadır. Bunun ancak 1.250 kadarı Uçak Havacılık Uzay Mühendisidir. 2008-2010 kriz döneminde mühendis istihdamı ancak % 10 oranında artmıştır.

Türkiye'nin toplam 23,5 milyonluk işgücü içinde havacılık ve uzay sektörünün istihdamdaki payı % 0,5 (binde 5)'tir. Gelişmekte olan ülkelerde ise bu oran % 1'in üzerindedir. Yetersiz istihdam düzeyi, Uçak Havacılık Uzay Mühendislerini de doğrudan etkilemektedir. Her yıl bu bölümlerden mezun olan 150'yi aşkın mühendisin bir bölümü beyin göçü olarak yurt dışına gitmekte, diğerleri ise meslek alanları ile ilgisiz, hatta mühendislik formasyonu bile gerektirmeyen işlerde çalışmaktadır.

Havacılık ve uzay sektörüne yönelik sağlıklı, gerçekçi planlamalar yapılması durumunda, sektörün en az 2-3 kat daha fazla mal ve hizmet üretme potansiyeli olduğunu ve ilgisiz alanlarda çalışmak zorunda kalan uçak havacılık uzay mühendislerinin ülkemiz için daha verimli hizmet etmesinin önünün açılacağı açıktır.

Değerli Katılımcılar,

İstihdam ve üretimin artırılmasına yönelik politikaların ulusal sanayileşme politikalarıyla ilişkilendirilmesi ve diğer sektörlere olumlu katkılarda bulunması için, ülkemizin havacılık ve uzay sanayi tarihinden gerekli dersleri çıkarmamız gerektiğini düşünüyoruz.

Havacılık ve uzay sektöründe bugün karşılaştığımız sorunların altında yatan ana neden, ülkemizin 2. Dünya Savaşı sonrası emperyalizme bağımlı hale getirilmesidir. Bu bağımlılık, sanayileşme ve demokratikleşme çabalarının önündeki engelleri anlamamızı da sağlamaktadır.

Cumhuriyetin ilk yıllarında havacılık çalışmalarında önemli adımlar atılmıştı. Örneğin pilot (Ord. Prof. Dr.) Ali Yar dünyadaki ilk üç uçak mühendisinden biri idi. Türkiye'nin sınırlı olanakları ile yerli uçak üretimi için İstanbul, Eskişehir, Ankara, Kayseri ve Divriği'de çeşitli Havacılık Okulları, Uçak Motor Fabrikası, Montaj Fabrikası ve Hava Tüneli kurulmuştu. 1931 yılından itibaren Türkiye kendi uçağını yapabiliyordu. Ancak 2. Dünya Savaşı sonrası başlayan Marshall Yardım Planı çerçevesinde uçak fabrikalarımız kapatıldı. Türk Hava Kurumu bünyesindeki uçak ve uçak motoru fabrikaları önce traktör fabrikasına, daha sonra tekstil makinaları fabrikasına dönüştürüldü. Yılların birikmiş deneyimi heba edildi. Çalışan pek çok mühendis mesleklerine devam edebilmek için zorunlu olarak yurt dışındaki uçak fabrikalarında çalışmak üzere ülkeyi terk etti. Oysa yatırımlara devam edilse idi, o günlerde Türkiye ile birlikte havacılık sanayisini yeni kurmaya başlayan İspanya, İtalya, İsrail ve Brezilya'nın bugün geldikleri düzeye ülkemiz de ulaşabilecekti.

Ülkemiz 1950'lerde kapattığı uçak fabrikalarını, ancak savunma alanında karşılaştığı zorluklar nedeni ile 1980'li yıllarda yeniden, ama sadece montaj sanayisi olarak ve tamamen ABD'ye bağımlı bir biçimde kurabilmiştir.

Değerli Katılımcılar,

Havacılık ve uzay sanayi yüksek ve ileri teknolojilere ve Ar-Ge çalışmalarına dayanmaktadır. Pek çok mühendislik alanını birleştiren, çok disiplinli bir teknoloji gerektiren havacılık ve uzay sanayi için Ar-Ge zorunludur. Bu alanda yürütülen çalışmalar ayrıca birçok sanayi dalına veri teşkil etmekte ve o dallarda itici güç yaratmaktadır. Kısaca, sektörün gelişmesi Ar-Ge çalışmalarına verilen önemle bire bir bağlantılıdır.

Bu nedenle gelişmiş ülkelerin ulusal bilim, teknoloji, inovasyon ve sanayileşme politikalarında havacılık ve uzay sektörüne özel bir önem verilir. Bu alandaki eğitim ve Ar-Ge çalışmalarına doğrudan devlet eli ile büyük kaynaklar ayrılır. Tüm faaliyet bir devlet politikası olarak planlanır ve uygulanır.

Örneğin AB üyesi ülkeler havacılık ve uzay sektöründe elde edilen toplam gelirin % 10 kadarını Ar-Ge çalışmalarına ayırmakta; bu payın yarısı devletler tarafından karşılanmaktadır. Ülkemizde ise Ar-Ge çalışmalarına bu sektörde elde edilen toplam gelirin sadece % 4'ü ayrılmaktadır.

Ülkemizde her alanda olduğu gibi bu alanda da tam bir plansızlık ve dağınıklık yaşanmaktadır. Dünya çapında ulusal gelirlerin en az % 2'sinin Ar-Ge çalışmalarına ayrılmasının sanayileşme için olmazsa olmaz kuralı, ülkemizde % 0.85 (binde 85) olarak hayata geçmektedir. Bu olgunun yanı sıra Ar-Ge için ayrılan kaynakların plansız bir şekilde kullanılması havacılık ve uzay sanayisinin gelişmesini engellemekte, dışa bağımlı kılmaktadır.

 

Değerli Katılımcılar,

Bugün gelinen noktada ülkemizdeki havacılık ve uzay sektörü esas olarak dört kanaldan yürütülmektedir.

Birincisi Havayolu taşımacılığı alanıdır. Bugün dünyada yılda 2 milyara yakın yolcu havayollarını kullanmaktadır. Faal olarak uçan uçakların sayısı yaklaşık 18 bindir. Ülkemizde ise 2010 yılında iç ve dış hatlarda 103 milyon seyahat gerçekleşmiş ve bu faaliyet için TC lisanslı 332 uçak kullanılmıştır.

Her geçen gün büyüyerek gelişen havayolu taşımacılığı pazarı uluslararası sermayenin iştahını kabartmaktadır. Zamanında uçak fabrikalarımızı kapattıran uluslararası sermaye, şimdi zaten % 51,75'i özelleştirilmiş olan THY'nin işine ve kendisine göz dikmiş, ele geçirmek için fırsat kollamaktadır.

THY ulusal havacılık sektörümüzün çıkarlarını gözeten, bakım ve mühendislik yatırımlarını planlayan bir kamu kuruluşu olma kimliğinden çıkarılarak, kısa dönemli kâr peşinde koşan bir firmaya dönüştürülmüştür. Plansız uçak alımları ile büyüyen THY, uluslararası standartlarda % 80 olması gereken yolcu doluluk oranını ancak % 70'lerde tutabilmekte, kamu kaynaklarını harcamaktadır.

2001 yılında Açık Gökler antlaşması ile yurt dışı yolcu taşımacılığı ve yer bakım hizmetleri ABD ve AB firmalarına açılmıştı. Şimdi ise yurtiçi yolcu taşımacılığının ve ulusal havayolu şirketi THY'nin mülkiyetinin yabancı havayolu şirketlerine açılması söz konusudur. Bu durum ulusal çıkarlarımıza ve havacılık politikalarımıza aykırıdır.

THY son dönemde yabancı pilot çalıştırmaktadır. Bugün itibarı ile toplam sayının yaklaşık % 10'u olan 300 pilot yabancıdır. Bu durum, istihdam sorunu yaşayan ülkemiz için çok açık bir israftır.

Havayolu taşımacılığımızda ve bakım hizmetlerinde kamunun etkinliği artırılmalı, havayolu ulaşımının ucuzlatılması sağlanmalı, yabancı pilot çalıştırılmasına son verilmeli, verimlilik artırılmalıdır. THY tekrar ulusal havayolu şirketimiz haline getirilmeli, özelleştirmeci anlayışlarla yönetilmesine son verilmelidir.

Havacılık ve uzay sektörünün bir diğer alanı Bakım Onarım Yenileme Merkezleridir.

Her aktif uçağın yıllık ortalama 2,5 milyon dolar tutarında bakım, onarım, yenileme hizmeti alması gerekir. Bu alandaki çalışmalar, şu anda bizde hat boyu ve hangar seviyesinde yapılmaktadır. Oysa daha ileri seviyede bakımların da yapılabilir olması gerekir.

Uzun yıllar THY tarafından yürütülen bakım onarım yenileme hizmetleri, serbest dolaşım konusunda 2001 yılında yapılan antlaşma nedeniyle yerli ve yabancı özel sektör firmalarına açılmıştır. Başlangıçta yerli olarak kurulan özel sektöre ait bakım onarım yenileme firmaları, yakın zamanda yabancı firmalara satılmaya başlanmıştır.

Bölgemizde havacılık bakım onarım yenileme sektörünün en önemli kuruluşu olan THY Teknik; elindeki yetişmiş teknik elemanları, sürdürdüğü yanlış personel politikaları sonucu diğer yerli ve yabancı özel sektör firmalarına kaptırmaktadır. Yeterli planlama, eğitim ve sertifikalandırma işlemleri yapılmaz ise, yakın zamanda pilot konusunda olduğu gibi, bu sektörü sertifikalı yabancı teknik elemanların doldurması kaçınılmaz olacaktır.

Havacılık ve uzay sektörünün bir diğer alanı hava taşıtı üretimi gerçekleştirilen havacılık ve uzay sanayisidir. Ülkemizde bu alanda ağırlıklı olarak savunma sanayisinin ihtiyaçları doğrultusunda üretim yapılmaktadır. Yakın zamanda uydu üretimi için de girişimler başlamıştır. Ancak bu projeler yıllardır ABD kaynaklı ürünlerin yerli montajından öteye geçememiştir. "İmalat yapılıyor" adı altında aslında sürekli ithalat ağırlıklı bir faaliyet yürütülmektedir.

 

2010 yılında hava taşıtı ve aksamları alımı için harcanan bedel 3,2 milyar dolar olmuştur. Buna karşılık ihraç edilen hava taşıtı ve aksamları 294 milyon dolarda kalmıştır.

Havacılık sanayi yerli üretim projelerinde asıl amaç, yerli sanayimizin gelişmesi için çalışmalarda bulunmak, yerlileştirme oranlarını artırmaktır. Ülkemiz kaynakları ister askeri, ister sivil amaçlı olsun verimli kullanılmalı, kurumlar arası eşgüdüm sağlanmalı, değişik kurumların benzer alanlarda gereksiz yatırımlar yapması, faaliyet göstermesi engellenmelidir. Havacılık ve uzay sanayimiz sadece savunma sanayisi ile sınırlı tutulmamalı, ulusal ölçekli bir strateji ile geliştirilmelidir.

Ülkemizde yeni faaliyete başlayan bir diğer alan da, yerli uydu üretim ve işletme çalışmalarıdır. Uydu imalatı, yörüngeye oturtulması, işletmeciliği, kiralanması konularında tek yetkili kamu kurumu olan TÜRKSAT'ın da özelleştirilmesine çalışılmaktadır. Oysa bütün serbestleştirme, özelleştirme, taşeronlaştırmalardan vazgeçilmesi gerekmektedir.

Ülkemizin küresel güçlerin baskısından kurtarılması, kaynakların bağımsız bir şekilde değerlendirilmesi; bilimi ve teknolojiyi esas alan, Ar-Ge inovasyon ve mühendisliğe ağırlık veren, devletin ekonomideki yönlendiriciliğini artıran, dış girdilere bağımlılığı en aza indirilmiş, sosyal devlet anlayışı temelinde, istihdam odaklı ve planlı bir kalkınmayı öngören politikalar gerekmektedir. Havacılık ve uzay sanayimiz yalnızca savunma sanayii ile sınırlı tutulmadan ulusal ölçekte belirlenecek bir stratejiyle planlı olarak geliştirilmeli, ülkemiz lehine köktenci adımlar atılmalıdır.

Değerli Katılımcılar,

Sözlerime son verirken, TMMOB'nin 15 Mayıs'ta Ankara'da düzenleyeceği merkezi mitinge kısaca değinmek istiyorum. Meslek alanlarımızda, ekonomide, toplumsal dokuda, çalışma yaşamı, temel hak ve özgürlükler ile siyasal süreçlerde gerçekleşen tahribata karşı, haklarımız, yaşamımız, geleceğimiz ve ülkemiz çıkarları için TMMOB olarak kendi bağımsız sözümüzü söyleyeceğiz. Bütün meslektaşlarımızı, öğrenci üyelerimizi ve dostlarımızı 15 Mayıs`ta Ankara'ya, bu emek, mühendislik-mimarlık ve demokrasi şölenine davet ediyoruz.

Son olarak, Odamız adına Kurultayın gerçekleştirilmesini sağlayan UHUM MEDAK üyelerine, danışma, düzenleme, yürütme kurullarına, kurultay sekretaryasına, bildiri sunacak, panellere katılacak tüm konuşmacılara, destek sunan tüm kurum ve kuruluşlara, delege ve izleyicilere, Eskişehir Şube Başkanımız Erhan Kutlu nezdinde Şube Yönetim Kurulu ve çalışanlarına, Oda Yönetim Kurulu adına içtenlikle teşekkür ediyor, etkinliğimizin başarılı geçmesini diliyor, saygılarımı sunuyorum.

 

"UÇAK, HAVACILIK VE UZAY MÜHENDİSLERİ GELECEĞİ TARTIŞIYOR" KONULU PANEL GERÇEKLEŞTİRİLDİ

 

Kurultayın İkinci gününde VI. Ulusal Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisliği Kurultayı Düzenleme Kurulu Üyesi A. Selçuk SOYLU'nun yönettiği, İstanbul Teknik Üniversitesi, Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Uzay Mühendisliği Bölümünden Alim Rüstem ASLAN, Rolls-Royce Deutschland'dan Hamdi Erol ve Kale Havacılık'tan Şenel CANİK'in panelist olarak katıldığı "Uçak, Havacılık ve Uzay Mühendisleri Geleceği Tartışıyor" konulu panel gerçekleştirildi.

 

 

 

  

 

HAVACILIKTA KULLANILAN TAHRİBATSIZ KONTROL YÖNTEMLERİ KONULU ATÖLYE ÇALIŞMASI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

 

Kurultayın İkinci gününde Havacılıkta Kullanılan Tahribatsız Kontrol Yöntemleri konulu atölye çalışmasını Arda KÜRKÇÜOĞLU ile Ahmet UYUMAZ verdi. Uygulama Bölümünde; Flouresan Penetrant Kontrol çalışması yapıldı.