KABOTAJ BAYRAMINA ALTERNATİF KUTLAMA

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
İzmir Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

03 Temmuz 2008

 "Karton gemiler yarıştı, Kordon şenlendi"

1 Temmuz Kabotaj Bayramı nedeniyle TMMOB İKK adına Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şubesince ilk kez düzenlenen "Karton Gemiler" yarışması Pasaport İskelesinde yüzlerce kişi tarafından neşeyle izlendi.

 "Karton gemiler yarıştı, Kordon şenlendi"

1 Temmuz Kabotaj Bayramı nedeniyle TMMOB İKK adına Gemi Mühendisleri Odası İzmir Şubesince ilk kez düzenlenen "Karton Gemiler" yarışması Pasaport İskelesinde yüzlerce kişi tarafından neşeyle izlendi.
 

Ülkemizde "kabotaj" haklarımızın kazanılmasının yıldönümü nedeniyle her yıl 1 Temmuz'da kutlanan kabotaj bayramı, bu yıl İzmir'de TMMOB İKK'nın "karton gemiler yarışmasıyla" şenlendi. Yarışma'da Şubemizi Onur Can Arslan (Tasarım), Kerem Atçı (Kürekte), Ömer Dal, Selma Vatansever ve Hasan Çetin'den oluşan ekip TAKArton adlı tekneleriyle temsil etti. Ekibimizi Şube başkanı Mehmet Özsakarya, Yönetim Kurulu Sekreteri Melih Yalçın, YK Üyesi Mehmet Aygün de yalnız bırakmadılar. "TAKArton" ekibimiz, sergiledikleri takım ruhuyla ve çıkardıkları başarılı yarışmayla gönlümüzün birincisi oldular.

TMMOB'ne bağlı 18 Odadan  3-8 kişilik 11 ekibin katıldığı yarışmalar saat 13.00'de Pasaport iskelesine ekiplerin toplanmasıyla başladı. Ekipler kendilerine verilen karton, makas, bant gibi malzemelerle 3 saatlik sürede yarışacakları karton gemileri ürettiler.

Tekneler suya girmeden önce, Odalar arasında yapılan oylamada En İyi Tekne Tasarımı Ödülü'nü Orman Mühendisleri Odası "Orman Gülü" ile, En İyi Kostüm Ödülü'nü Maden Mühendisleri Odası "Yunuslar" ile alırken; Centilmenlik Ödülü'nü Gemi Mühendisleri Odası "Batmaz Denizciler" takımı ve Çevre Mühendisleri Odası "Anti Arsenik" takımı ortaklaşa paylaştı.

Yarışmada ilk batan tekneye verilecek "Titanik" ödülünü, start alır almaz batan İnşaat Mühendisleri Odası İzmir Şubesi "kartonpiyer" teknesi ile kazanırken, yarışmayı Denizcilik Müsteşarlığının "Uluç Reis" isimli gemisi birinci olarak tamamladı. Orman Mühendisleri Odası Ege Bölge Şubesi "Orman Gülü" adlı tekneleriyle ikinci, Elektrik Mühendisleri Odası İzmir Şubesi "Ayaküstü" adlı tekneleriyle üçüncü ve Şubemiz "TAKArton" adlı teknesiyle dördüncü olarak yarışmayı "ıslanmadan" tamamladılar.

TMMOB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Soğancı, yarışmanın açılışında yaptığı konuşmada özetle şöyle dedi;

"Bugün 1 Temmuz 2008,  Denizcilik ve Kabotaj Bayramı kutlu olsun. 1923 tarihinde Lozan anlaşması kapsamında kapitülasyonlarin kaldırılmasıyla kabotaj hakkının tam olarak kazanılması, bağımsızlığımızın en önemli sembollerinden birisi olmuş ve 1 Temmuz 1926'da yürürlüğe giren Kabotaj Yasası ile de denizciliğimizin gelişmesinde önemli bir adım atılmıştır.

19 Nisan 1926 günü, 815 sayılı Türkiye Sahillerinde Nakliyat-ı Bahriye ve Limanlarla Karasuları Dâhilinde İcray-ı Sanat ve Ticaret hakkında Kanun çıkarılmıştır.
Peki bu hakkımızı yeterince kullanıyor muyuz? Özellikle liberalleşme ve kapitalist küreselleşme politikalarının hâkimiyeti artmaya başladığı 1980'ler sonrasinda, siyasal etkilenmelerle ekonomik verimliliği düsen Ulusal Denizcilik Kuruluşlarımız özelleştirme sürecine sokularak tamamen devre dışı bırakılmaya başlandı. Bu politikaların sonucu bugün gelinen noktada kamuya ait gemiler tamamen özelleştirilmiş, kabotaj hattında çalışan yolcu gemilerimiz eskime ve satılma sonucu yok olmuştur. Üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizde kısıtlı özel sektör kosterciliğinin dışında kabotaj hattında deniz taşımacılığımız giderek yok olmaktadır. Yurtdışından %90 oranında denizyolu ile gelen mallar ülkemiz içinde nerede ise tamamen karayolu ile dağıtılmaktadır. Ülkemizin bu gidişi tersine çevirecek siyasi bir iradeye ihtiyacı olduğu açıktır."