DEĞİŞİMİN ADI: EŞ ZAMANLI MÜHENDİSLİK

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

Özet

Günümüzde üreticilerin piyasada karşılaştıkları en önemli değişikliklerden biri, potansiyel alıcıların gereksinimlerini karşılayabilecekleri çok sayıda seçenekle karşı karşıya olmalarıdır. Üretim esaslı piyasalar, 80‘li yıllarla birlikte alıcının giderek daha çok söz sahibi olduğu müşteri odaklı piyasalara dönüşmektedir. Rekabet koşullarının tüm kurumlarıyla varlığını hissettirdiği günümüzde; kalite ve fiyat politikaları, ürünün piyasaya sunumundaki zamanlama ve benzeri pek çok strateji, üretici firmalar için hayati önem taşımaktadır. Son zamanlarda kalite iyileştirmeye yönelik Toplam Kalite Yönetimi anlayışının ve daha çok bir belgelendirme sistemi olmakla beraber ISO 9000 esaslarının sıkça bahsedilir olması, hep artan rekabet koşullarının birer göstergesidir. Nitekim bu durum, değişikliklere hızla cevap verebilecek sistemlere ihtiyaç olduğunu ifade etmektedir. Bu aşamada, Eş Zamanlı Mühendisliğin amacı, işletmenin üretim, pazarlama, muhasebe, satış, satın alma, kalite ve finans fonksiyonlarının ürünün tasarımından nihai ürün halini alıncaya kadar ki süreç içinde eş zamanlı olarak gerçekleştirmektir.

Yazarlar: 
F.Zuhal TANRIVERDİ