MİLLENİUM'DA YENİ BİR AKTARMA ORGANI KAVRAMI CTV (SÜREKLİ DEĞİŞKEN TRANSMİSYON)

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.

Özet

ÖZET

Sürekli değişken hareket iletimi yani CVT fikrinin ortaya atılması hemen hemen ilk otomobilin icadı ile başlar. Dünya üzerinde 1975 yılından başlayarak günümüze kadar uzanan enerji kaynaklarının tükenmesine ait olaylar sonucunda taşıtların daha iyi yakıt ekonomisi, performans ve egzoz emisyonu sağlamaları ihtiyacı doğmuştur. Dolayısıyla bu ihtiyaç otomotiv mühendislerini, çalışmalarını daha gelişmiş güç aktarma organları üzerinde yoğunlaştırmalarına sevketmiştir.

Bu çalışmada CVT teknolojisinin yapısı, teknik özellikleri ve gelişmeleriyle birlikte alışılagelmiş düz ve otomatik vites kutularıyla karşılaştırmalı olarak yapılan deneysel ve teorik yakıt tüketimi, ivmelenme-sabit hız performans test sonuçları beraber incelenmiştir.

SUMMARY

Continuously variable transmission (CVT) use and concept date back to the days of early motor vehicles. World events in the energy fields from 1975 up o now resulted in a need for improved fuel economy, performance and emission levels. This need motivated automotive engineers toward activities centreted around improved power train system management. Improved power train system menegement is possible with a CVT.

This study describes the technical featrues of the transmission and the development of the CVT. The test results of vehicle performance ant fuel economy comparing with tranditional manuel and automatic gear boxes are included. Although control of these transmissions has presented significiant problems in the past, we have been able to achieve good driveability and fuel economy through the use of a integrated enginetransmission control philosophy.

Yazarlar: 
Mak. Yük. Müh. O. Nejat SEZGİN , Mak. Dr. Müh. O. Akın KUTLAR