II. MARKA, KALİTE VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU PROGRAMI
Yayına Giriş Tarihi
II. Marka, Kalite ve Teknoloji Sempozyumu 18-19 Mayıs 2007 tarihinde Gaziantep Ticaret Odası Konferans Salonunda yapılacaktır.
II. Marka, Kalite ve Teknoloji Sempozyumu 18-19 Mayıs 2007 tarihinde Gaziantep Ticaret Odası Konferans Salonunda yapılacaktır.
Programı aşağıdadır.
18 MAYIS 2007 : 1 GÜN
08.30 - 09.30 : KAYIT
09.30 - 10.30 : AÇILIŞ KONUŞMALARI
10.30 - 12.30 : PANEL 1 ; ÜLKEMİZDE Kİ MARKALAŞMA, KALİTE ve TEKNOLOJİ GELİŞTİRME SÜREÇLERİ ve ÖNÜNDEKİ ENGELLER Panel Yöneticisi ; Ali PERİ MMO Gaziantep Şube Başkanı Panelistler ; Ali Ekber ÇAKAR MMO Genel Sekreteri Prof. Dr. Erhan EKİNCİ Gaziantep Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kadri YAMAÇ Gazi Üniversitesi Rektörü İsmail ÇOBAN Gaziantep Sanayi Odası Mustafa DALKIRAN Türk Patent Enstitüsü
12.30 - 13.30 : ÖĞLE ARASI ( Yemek )
13.30 - 15.00 : 1. OTURUM ; KOBİLER ve MARKATEK Oturum Başkanı ; Tahsin AKBABA MMO Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi· KOBİ'LERDE TEKNOLOJİK KALİTEYE YATIRIM ve SONUÇLARI Yrd. Doç. Dr. Mustafa NURSOY Abant İzzet Baysal ÜniversitesiÖğr. Gör. İbrahim KARAGÖZ Abant İzzet Baysal Üniversitesi· KOBİ'LERDE MARKA DEĞERİNİN FİRMA DEĞERİNE ETKİSİ GAZİANTEP SANAYİ İŞLETMELERİNDE UYGULAMAYrd. Doç. Dr. Mehmet CİVAN Gaziantep ÜniversitesiArş. Gör. Ş. Gül KÖTÜOĞLU Gaziantep Üniversitesi· SAKARYA BÖLGESİNDE KOBİ'LERİN MARKA, KALİTE VE KURUMSALLAŞMA STRATEJİLERİNİN ANALİZİ Prof. Dr. Harun TAŞKIN Sakarya Üniversitesi Doç. Dr. Cemalettin KUBAT Sakarya Üniversitesi Öğr. Gör. Erkal ETÇİOĞLU Sakarya Üniversitesi· KOBİ'LER İÇİN MARKA GELİŞTİRME MODEL ÖNERİSİYrd. Doç. Dr. Dilber ULAŞ Ankara Üniversitesi· KÜÇÜK VE ORTA BOY İŞLETMELERDE (KOBİ) REKABET GÜCÜ SAĞLAMADA TEKNOPARKLARIN ROLÜ VE BİR AMPRİK ÇALIŞMAProf. Dr. Adem ÇABUK Uludağ ÜniversitesiÖğr. Gör. Suat KARA Balıkesir Üniversitesi
15.00 - 15.15 : ARA ( Çay - Kahve )
15.15 - 16.45 : 2. OTURUM ; BÖLGESEL KALKINMA, REKABET ve MARKATEK Oturum Başkanı ; Doç. Dr. Türkay DERELİ MMO Gaziantep Şube Yönetim Kurulu Üyesi· AVRUPA BİRLİĞİ SÜRECİNDE UYGULANAN REKABET POLİTİKALARININ FİRMALARIN REKABET GÜCÜNE ETKİSİ: ÖRNEK BİR UYGULAMAYrd. Doç. Dr. H. Ali ATA Gaziantep ÜniversitesiArş. Gör. Mustafa UĞURLU Gaziantep ÜniversitesiM. Cengiz ARSLAN Gaziantep Üniversitesi· SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET İÇİN ORGANİZASYONEL BİLGİNİN YÖNETİMİ: AKSA UYGULAMASISibel BEKLER AKSA Akrilik Kimya Sanayi A.Ş.Doç. Dr. Gülçin BÜYÜKÖZKAN Galatasaray ÜniversitesiHatice BAYÇORA SÖZER AKSA Akrilik Kimya Sanayi A.Ş. · BÖLGESEL KALKINMADA BİR KATMA DEĞER ARACI OLARAK MARKALAŞMA: MALATYA ve KAYISI ÖRNEĞİYrd. Doç. Dr. Levent GÖKDEMİR İnönü ÜniversitesiArş. Gör. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi· DOĞU MARMARA BÖLGESİ SEKTÖREL GELİŞTİRME PROJESİ (DOGEP) İLE DOĞU MARMARA BÖLGESİNDE YEREL KALKINMANIN ARAŞTIRILMASIÖğr. Gör Hidayettin ŞİMŞEK Kocaeli Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Yasin KİŞİOĞLU Kocaeli Üniversitesi Arş. Gör. Arif ÖZKAN Kocaeli Üniversitesi · REKABETTE MARKA OLUŞTURMA/MARKALAŞMA, KALİTE İLE İLİŞKİSİ VE TÜRKİYE AÇISINDAN ÖNEMİ Dr. Kasım BAYNAL Kocaeli ÜniversitesiDr. Semra BORAN Sakarya Üniversitesi
16.45 - 17.00 : ARA ( Çay - Kahve )
17.00 - 18.30 : 3. OTURUM ; ÇEVRE, SOSYAL SORUMLULUK ve TEKNOLOJİ Oturum Başkanı ; Doç. Dr. Adil BAYKASOĞLU MARKATEK Düzenleme Kurulu Üyesi SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İÇİN TASARIM Doç. Dr. Gülçin BÜYÜKÖZKAN Galatasaray Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Orhan FEYZİOĞLU Galatasaray Üniversitesi TEKNOLOJİ YÖNETİMİ VE ÇEVRE Yrd. Doç. Dr. Hüseyin ERKUL İnönü Üniversitesi SA 8000 SOSYAL SORUMLULUK STANDARDI Ramazan USTA Türk Standartları Enstitüsü/İzmir MARKA VE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK İLİŞKİSİ Prof. Dr. Günal ÖNCE Dokuz Eylül Üniversitesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet MARANGOZ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yaşar ÖZGÜR Dokuz Eylül Üniversitesi GELİŞEN TEKNOLOJİNİN BİREY ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Yrd. Doç. Dr. Aydın USTA İnönü Üniversitesi
18.30 - 19.30 : SERBEST ZAMAN
19.30 - 21.30 : AÇILIŞ KOKTEYLİ 19 MAYIS 2007: 2. GÜN
09.00 - 10.30 : 4. OTURUM ; MARKA ve MARKALAŞMA SÜREÇLERİ Oturum Başkanı ; Cumhur PEKDEMİR MMO Edirne Şube Başkanı· HAZIR GİYİM ÜRÜN ETİKETLERİNİN MARKALAŞMA SÜRECİNE ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Mehmet TOPALBEKİROĞLU Gaziantep Üniversitesi Arş. Gör. Züleyha DEĞİRMENCİ Gaziantep Üniversitesi Arş. Gör. H. Kübra KAYNAK Gaziantep Üniversitesi· MARKA STRATEJİSİNİN OLUŞTURULMASINDA TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNİN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Berrin DENİZHAN Sakarya Üniversitesi· İŞLETMELERDE "MARKALAŞMA VE FİYAT HAKİMİYETİ" ETKİLEŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Turan PEKMEZCİ Gaziantep Üniversitesi Arş. Gör. Cemalettin DEMİRELİ Gaziantep Üniversitesi· ORTAK MARKA KAVRAMI ve TÜRKİYE UYGULAMASI Yrd. Doç. Dr. İbrahim ARSLAN Selçuk Üniversitesi· MARKA İMAJI YARATMADA İÇ ve DIŞ PAYDAŞLARIN (SHAREHOLDER) ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Ferit KÜÇÜK Harran Üniversitesi
10.30 - 10.45 : ARA ( Çay - Kahve )
10.45 - 12.45 : PANEL 2 ; İNOVASYON ve AR-GE YÖNETİMİ Panel Yöneticisi ; Ali Ekber ÇAKAR MMO Genel Sekreteri Panelistler ; Melih ŞAHİN Makina Mühendisleri Odası Prof. Dr. Serpil EROL Gazi Üniversitesi Prof. Dr. Gündüz ULUSOY Sabancı Üniversitesi Arife YILMAZ Türk Patent Enstitüsü Semih TILFARLIOĞLU Sanayici
12.45 - 13.45 : ÖĞLE ARASI ( Yemek )
13.45 - 15.15 : 5. OTURUM ; BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ve MARKATEK Oturum Başkanı ; Başar KÜÇÜKPARMAK MMO Gaziantep Şube Saymanı· MARKA DEĞERİNİ ARTIRMADA INTERNET VE WEB TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI: ELEKTRİK - ELEKTRONİK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMAYrd. Doç. Dr. Zümrüt (ECEVİT) SATI Celal Bayar ÜniversitesiArş. Gör. B.Türker PALAMUTÇUOĞLU Celal Bayar Üniversitesi· ELEKTRONİK POSTA ile GELEN BİLGİLERİN TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA KARARINA ETKİSİProf. Dr. Rıdvan KARALAR Anadolu ÜniversitesiYrd. Doç. Dr. Gülfidan BARIŞ Anadolu ÜniversitesiArş. Gör. Elif EROĞLU Anadolu Üniversitesi· MARKALAŞMA SÜRECİNDE BİLGİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ: MARKALAŞMA SÜRECİNDE TURKCELL'İN WEB KULLANIMIDoç. Dr. Z. Beril AKINCI VURAL Ege Üniversitesi Ebru AKÖZEK GÖKALİLER Ege Üniversitesi · İNOVASYON ve BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİArş. Gör. Ayten YILMAZ YALÇINER Sakarya Üniversitesi· KÜRESELLEŞME SÜRECİNDE MAKRO, MEZO ve MİKRO DÜZEYLERDE CRM - ENTELEKTÜEL SERMAYE ETKİLEŞİMİDoç. Dr. Adem ÖĞÜT Selçuk Üniversitesi Öğr. Gör. Yunus Emre ÖZTÜRK Selçuk Üniversitesi
15.15 - 15.30 : ARA ( Çay - Kahve )
15.30 - 17.00 : 6. OTURUM ; YENİLİKÇİLİK ve MARKATEK Oturum Başkanı ; Orhan Tevfik OKUDUCU MMO Gaziantep Şube Sekreteri · YENİLİKÇİLİK YENİ BİR ŞEY DEĞİLDİRO. İlter AKINOĞLU TPAO / Ankara· YARATICILIK VE YENİLİKÇİLİK İÇİN PERSONEL GÜÇLENDİRMEDr. Mustafa Fedai ÇAVUŞ Çukurova Üniversitesi · MARKANIN BİRDEN FAZLA ÜLKEDE KORUNMASI MADRİD PROTOKOLÜ ve TOPLULUK MARKASI Arş. Gör. Armağan Ebru BOZKURT YÜKSEL Dokuz Eylül Üniversitesi· OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MARKALARIN PAZAR KONUMLANDIRMASINDA KULLANILAN SLOGANLARDA TEKNOLOJİK YENİLİKLERİN ETKİSİ VE SLOGAN DİLİNİN İLETİŞİM AÇISINDAN İNCELENMESİ Yrd. Doç. Dr. Filiz Yalçın TILFARLIOĞLU Gaziantep Üniversitesi Mak. Y. Müh. Semih TILFARLIOĞLU Portalin A.Ş.· TARIM MAKİNALARI İMALATINDA KALİTENİN MARKA OLUŞUMUNDA ETKİSİ Prof. Dr. Bülent EKER Namık Kemal Üniversitesi Prof. Dr. Ayşegül AKDOĞAN Yıldız Teknik Üniversitesi
17.00 - 18.00 : 7. OTURUM ; DEĞERLENDİRME OTURUMU
Oturum Başkanı ; Ali Ekber ÇAKAR MMO Genel Sekreteri