ARAÇ SAHİPLERİ ve SÜRÜCÜLERİ UYARIYORUZ!

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Gaziantep Şubesi

ARAÇ SAHİPLERİ ve SÜRÜCÜLERİ UYARIYORUZ!

Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu, 01 Aralık 2019 Tarihinde Başlıyor !...

Kış aylarında trafik kazalarını asgari düzeye indirmek amacıyla 01 Aralık 2019 tarihi itibarı ile başlayacak olan Kış Lastiği kullanma zorunluluğu 01 Nisan 2020 tarihine kadar devam edecektir.

Kış lastiği kullanma zorunluluğu ticari araçların tamamını kapsamaktadır. Hususi araçlarla ilgili olarak ise alınan karar tavsiye niteliğindedir. Her ne kadar tavsiye niteliğinde olsa da hususi araçlarında, belirtilen tarihlerde kış lastiği kullanmasında yarar vardır. Bunun yanında Valilikler tarafından da tavsiye olan bu uygulama, ilin iklim koşullarına göre zorunlu hale de getirilebilmektedir. Bu neden ile kış lastiği konusunda bulunduğunuz ilin bu konudaki Valilik açıklaması da dikkate alınmalıdır. Kış lastiği takmayan sürücülere 625,00 TL. Trafik Cezası uygulandığı da unutulmamalıdır.

Sürücüler tarafından yanlış bilinen dört mevsim lastiği konusunda da uyarıda bulunmak istiyoruz. Sürücülerde dört mevsim lastiği, sanki kış aylarında da kullanılabilir algısı bulunmaktadır. Oysaki dört mevsim lastiği yapı itibariyle kış şartlarına uygun lastik türleri değildir. Bu lastikler içindeki kauçuk oranına bağlı olarak kış aylarında soğuktan sertleşmekte, bu durumda yol tutuşu zayıflamakta, fren mesafesi uzayarak kazalara sebep olmaktadır. Kış lastiğinde ise içindeki kauçuk oranına bağlı olarak yol tutuş özelliğini korumakta, trafik güvenliği açısından tehlike anında fren mesafesinin daha kısa olması sebebiyle kazalar gerçekleşmeden önlenebilmektedir.

Kış lastiği kullanacak olan araç sahibi ve sürücüler lastiğin kış lastiği olduğunu şu şekilde anlayabilirler. Kış lastiğinin üzerinde, üç tepeli dağ işareti içerisinde KAR amblemi olmalıdır. M+S harfleri işaretlenmiş olan lastiklerde bulunmaktadır. M+S harfleri ile işaretlenmiş olan lastikler çamur, buz ve karlı yollarda iyi performans göstereceğini belirtir fakat garanti sunmaz. Üreticinin tavsiyesidir. M+S harflerinin yanında, üç tepeli dağ işareti içerisinde KAR amblemi de var ise bu lastikler kış lastiği olarak değerlendirilir. M+S harfleri işaretlenmiş olan lastiklerde, kar amblemi yoksa bu tür lastiklerin kış lastiği olarak kabul edilemeyeceği de bilinmelidir.

Diğer bir konu ise lastik diş derinliklerinin sürüş güvenliği açısından çok önemli olduğudur. Bu konuda yeterince dikkatli olunmadığı için özellikle kış aylarında istenmeyen kazalar meydana gelebilmektedir. Lastiklerdeki minimum diş derinliği yasalarla belirlenmiştir. Tüm araç sahiplerinin oto lastiklerini kontrol ettirerek ya da kendileri lastik diş derinliği ölçümü yaparak yola çıkmaları önerilir. İlgili yönetmeliklere göre lastik diş derinliği en az 1,6 mm. olmalıdır. Genelde boylamasına kanalların tabanına 1,6 mm kalınlığında bir sırt bloğu yerleştirilir. Lastikteki aşınma sırt bloğu işaretinden anlaşılabileceği gibi, haricen ölçülerek de lastiğin diş derinliği tespit edilebilir. Lastik sırtı derinliği bu değere düştüğünde (1,6 mm.’nin altına düştüğünde) lastik yasal kullanım sınırına gelmiş demektir ve değiştirilmesi gerekir.

Lastik imal tarihide önemli bir husustur. Özellikle yeni lastik alacak araç sahiplerinin alacağı lastiğin imal tarihine dikkat etmesi ve yeni olmasına özen göstermeleri de gerekir. Çünkü hiç kullanılmamış lastik bile olsa, lastiğin imal tarihi lastiğin performansını etkileyen bir durumdur. Benzer şekilde uzun yıllardır kullanılmış fakat diş derinliği yasal sınırın altına inmemiş lastiklerinde performansı düşmektedir. Bu konuda yasal bir süre olmamasına karşın, lastiğin markasına göre değişkenlik gösterse de, 5 yıldan daha fazla kullanılmaması önerilmektedir.

Bu bilgilerin tüm araç sahibi ve sürücülere yayılması, güvenli ve emniyetli araç kullanımı ve yolculuklar için önemlidir. 30 Kasım 2019

Saygılarımızla

Hüseyin OVAYOLU
Yönetim Kurulu Başkanı