ULAŞIM-TRAFİK PROBLEMLERİ, PLANLAMALARI VE UYGULAMALARI PANELİ DÜZENLENDİ.

×

Hata mesajı

  • Notice: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 771 satırı) içinde Undefined index: 3.0.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 777 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 781 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_glyphicons() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 841 satırı) içinde array_merge(): Expected parameter 1 to be an array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
  • Warning: _bootstrap_icon() (/srv/www/html/sites/all/themes/bootstrap/includes/common.inc dosyasının 875 satırı) içinde in_array() expects parameter 2 to be array, null given.
Gaziantep Şubesi

Yayına Giriş Tarihi

20 Haziran 2008

 Odamızca, 18 Haziran 2008 Çarşamba günü Saat 15.00 - 18.00 arasında Büyükşehir Belediyesi Çok Amaçlı Toplantı Salonunda ULAŞIM-TRAFİK PROBLEMLERİ, PLANLAMALARI ve UYGULAMALARI konulu panel düzenlendi.

 Odamızca, 18 Haziran 2008 Çarşamba günü Saat 15.00 - 18.00 arasında Büyükşehir Belediyesi Çok Amaçlı Toplantı Salonunda ULAŞIM-TRAFİK PROBLEMLERİ, PLANLAMALARI ve UYGULAMALARI konulu panel düzenlendi.
Panelin açılışında Şube Başkanımız Ali PERİ ve Gaziantep İl Emniyet Müdürü Dr. Ali YILMAZ konuşmalarını yaptılar.
Panel yöneticiliğini Şube Başkanımız Ali PERİ'nin yaptığı panele, panelist olarak, Makine Mühendisleri Odası Genel Sekreteri Ali Ekber ÇAKAR, Şehir Plancısı Erhan ÖNCÜ, İnşaat Mühendisi Mete ORER, Atılım Üniversitesi'nden Yrd. Doç. Dr. Cumhur AYDIN ve Gaziantep Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdür Vekili Denetleme Emniyet Amiri Enver İLHAN katıldılar.
Panelimizde; Ülkemizin ve kentimizin ulaşım - trafik sorunlarının masaya yatırıldı. Güvenli karayolu taşımacılığı, kent içi ulaşım ve çevre sorunları, hafif raylı sistemler, trafik ulaşım planlamaları ve denetlemeleri konularında panelistler tarafından bilgiler aktarıldı.
Panelde konuşmacıların bant çözümleri yapılarak en kısa sürede Panel Kitapçığı hazırlanacaktır. Panel Kitapçığını edinmek isteyenler önümüzdeki süreçte Şubemizden alabileceği gibi, gaziantep [at] mmo.org.trBu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır     mailimize iletişim adreslerini gönderdikleri takdirde kitapçık kendilerine gönderilebilecektir.
Şube Başkanımız Ali PERİ'nin açılış konuşması yazımızın devamındadır
ULAŞIM - TRAFİK
PROBLEMLERİ PLANLAMALARI ve UYGULAMALARI
 PANELİ AÇIŞ KONUŞMASI
Değerli konuklar ve Değerli basın mensupları;
ULAŞIM - TRAFİK paneline hoş geldiniz.
Hepinizi Odam, Şubem ve şahsım adına saygı ve sevgilerimle selamlıyorum.
Günümüzde ulaşım ve trafik sorunu, toplumumuzun tüm kesimlerini ilgilendiren bir insanlık sorunu haline gelmiştir.
21. yüzyıl dünyasında binlerce insanımızı trafik kazalarında kaybediyoruz.
Bu durum artık insanlarımızın ve kentlerimizin sağlıklı yaşantısını tehdit etmektedir.
Geçtiğimiz yıllarda da birçok kez ele aldığımız ve oldukça önemli gördüğümüz Ulaşım-Trafik konusunu bu gün burada tekrar ele alarak, değerli uzmanlarımızın fikir ve görüşlerini sizlerle paylaşacağız.
Bu panel gelecek için atılacak adımlara ışık tutacaktır.
Değerli konuklar,
21. yüzyıl dünyasında yeterli ve çağdaş ulaşım hizmeti olmaksızın sosyal ve ekonomik hayatı canlı ve dinamik tutmak mümkün değildir.
Hızlı kentleşme, sanayileşme ve nüfus artışının beraberinde getirdiği sorunlar hiç kuşkusuz ki ulaşım sektörüne de yansımaktadır.
Özellikle yıllardır karayolu taşımacılığını öne çıkaran yanlış politikalar; trafik ve ulaşımda, ciddi sorunlar yaratmış ve yaratmaya devam etmektedir.
Maalesef her yıl ülkemizde trafik kazaları sonucunda ölüm ve yaralanmalarla birlikte trilyonlarca maddi hasarlar meydana gelmektedir.
İstatistikler kazaların oluş nedenlerinin başında % 65 gibi ciddi bir oranın insana bağlı nedenlerden kaynaklandığını göstermektedir.
Bu kazaların en büyük nedeni, sürücü ve yaya hatası ise de, bu sorunu eğitim ve ceza ile önlemek mümkün değildir.
Tabiî ki ilkokul çağından itibaren trafik konusunda insanlar eğitilmeli,
Tabiî ki kural ihlalleri cezalandırılmalı,
Tabiî ki sürücü kurslarına kayıt yaptıranlar değil, kurs sonunda başarılı olanlar ehliyet almalı,
Ama sorunun çözümü içinde sadece bunların yeterli olmayacağı da bilinmelidir.
Değerli konuklar,
Zaten yetersiz olan karayolu ağımızda bu kadar yolcu ve yük taşımacılığının gereği var mıdır, düşünülmelidir.
Çok basit bir örnek vereceğim;
Gaziantep'ten Ankara'ya günde 30 - 40 adet otobüs yolcu taşımaktadır.
Günde en az 25 - 30 özel araç ile insanların Gaziantep'ten Ankara'ya gittiği de tahmin edilebilir.
Bunların yanında en az 70 - 80 kamyonunda yük taşıdığı düşünülebilir.
Sonuç olarak günde en az 250 - 300 araç, Gaziantep - Ankara arası gidip gelmektedir.
Bunların hepsinin yerine yolcuların ve yüklerin hızlı, konforlu, güvenli ve ekonomik olan raylı taşımacılık ile yapılması mümkün değil midir?
Bu 250 - 300 aracın meydana getirdiği trafik sorununun yanında,
Çevreye verdiği zarar,
Yakıt maliyeti,
Amortismanı,
Satın alınma değeri,
Yedek parça ve diğer giderleri de raylı taşımcılık ile kıyaslanamayacak kadar fazladır.
Bu duruma artık kim yok diyecek bilemiyorum.
Gelişmiş ülkeler saatte 500 km/saat hız yapan trenler kullanırken, biz ise Gaziantep'ten Ankara'ya 15 -16 saatte varan trenler kullanıyoruz.
Takdiri sizlere bırakıyorum.
Şehir içi ulaşım için basit bir örnek daha;
Karataş'tan Şehir Merkezimize günlük binlerce insanımız gelip gitmektedir.
Buradaki ulaşım nasıl sağlanıyor.
Dolmuşlar, belediye otobüsleri, halk otobüsleri ve hususi araçlar.
Toplu taşımanın yetersiz olmasından dolayı binlerce hususi araç günlük şehir merkezine gelip, akşam tekrar dönmektedir.
Bu güne kadar bu ve benzeri hatlardaki ulaşım hızlı ve konforlu metro sistemi ile sağlanmış olsaydı, insanlar yine hususi araçlarını tercih ederler miydi? Tabiî ki hayır.
Bu ve benzeri örnekleri artırmak mümkün.
Değerli konuklar,
Kentimizin olmazsa olmaz ihtiyacı hafif raylı sistem için sonunda start verildi. Ancak bu raylı sistemin güzergâhının kavaklıktan geçeceği söylentileri kamuoyunda dolaşıyor. Son dönemlerde kentimizde yaşanan yeşil alan ve ağaç katliamına bir yenisi daha eklenecek olması maalesef düşündürücü.
 
Değerli konuklar,
  Sorunun, güvenli toplu ve raylı taşımacılığın geliştirilmesine yönelik politikalar üretmek ve uygulamak ile çözümlenebileceği oldukça açıktır.
Kent içi ulaşımındaki sürücülerimizin, yayalarımızın ve yolcularımızın sıkıntılarını biliyoruz.
Toplu taşıma araçlarımızın sürücüleri, bir ekmek kavgası içinde maalesef şehir içi trafiğimizde fazlası ile kural ihlali yapmaktadırlar. Süre ayarlaması için güzergâhın bazı bölümlerinde çok yavaş, bazı bölümlerinde ise aşırı hızlı gitmeleri, yolcuların durak harici farklı bölgelerde binmek ve inmek istemelerinden kaynaklanan trafik sıkışıklığı gibi birçok sorunların olduğunu hepimiz biliyoruz.
Bunun yanında geç kalan öğrenciden kaynaklanan süre kaybını kapatmak için öğrenci servislerinin sürücülerinin zorunlu olarak hız yapması veya trafik kurallarını ihlal etmesi, hem tehlike yaratmakta hem de geleceğimiz olan öğrencilerimize kötü örnek oluşturmaktadır.
En önemlisi trafik kuralları sadece araçlara geçerliymiş gibi yayaların trafik kurallarına uymamaları, özellikle kırmızı ışıkta geçmeleri, yaya geçitlerini kullanmamaları vb. sorunlarda karşımıza çıkmaktadır.
Toplu taşıma araçlarının yetersiz olması nedeni ile trafiğimize fazlası ile özel aracın çıkması da zaten sorunlu olan trafiğimizi daha da aksatmaktadır.
Burada bu hatalı veya bu suçlu şeklinde ifade etmiyoruz. Vurgulamak istediğimiz sorunlar var ve bu sorunlar hepimizden kaynaklanıyor.
Değerli konuklar,
Raylı taşımacılığın göz ardı edildiği gibi, üç tarafı denizler ile çevrili ülkemizde ne yazık ki deniz taşımacılığında da yeterli altyapıyı göremiyoruz. Örneğin bu gün Erdemir'den çıkan ürünler kamyonlarla taşınmakta, aynı şekil İsdemir'den çıkan ürünler yine kamyonlarla ülkenin değişik yerlerine taşınmaktadır.
Her iki üretim noktasının liman kenti olmasına rağmen nerdeyse deniz taşımacılığı maalesef hiç değerlendirilmemektedir.
Değerli konuklar;
Sorunları hepimiz iyi biliyoruz ve bunları hep birlikte paylaşmak ve çözmek için, ülkemize, toplumumuza ve kentimize daha iyi ne yapabiliriz diye buradayız.
Panelin düzenlenmesinde emeği geçenlere, siz değerli katılımcılara ve değerli basın mensuplarına,
Panelimize panelist olarak katılarak değerli görüş ve önerilerini bizler ile paylaşacak olan;
Karayolu Ulaşım Uzmanı - Makina Mühendisi ve MMO Genel Sekreteri Sayın Ali Ekber ÇAKAR'a
Şehir Plancısı Sayın Erhan ÖNCÜ'ye              
Gazi Üniversitesinden Öğretim Görevlisi İnşaat Mühendisi Sayın Mete ORER'e
Atılım Üniversitesinden Yrd. Doç. Dr. Sayın Cumhur AYDIN'a
Gaziantep İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müd. Vekili Emniyet Amiri Sayın Enver İLHAN'a teşekkür ediyor, panelimizin verimli ve başarılı geçmesini diliyorum.
Ali PERİ